tirsdag 7. april 2009

Nei nå må du gi deg..

Jeg driver og skal søke jobb, også søker jeg etter mal på søknad på nettet og kommer da over dette eksempelet:


Avsender med adresse 
Dato 
Mottagers navn 
Overskrift 
Henvisning til hvor du fant stillingen 
Du søker stillingen 
Din motivasjon til å søke stillingen 
Fremhev samsvar mellom din kompetanse og egenskaper i forhold til krav og ønsker i den utlyste stillingen 
Ønske om kontakt 
Eventuelt vedlegg

  
HUSK: Ryddig, oversiktlig og uten skrivefeil!


Ikke begynn med ”Jeg heter Per og er 23 år”, men tilpass til bransje og stilling. Så om du søker stilling i barnehage, kan for eksempel ”leken far…” fungere bedre som start på søknaden.

 

Så jeg tenkte  da ut denne søknaden

Per Lund

Runkerudveien 443

4 mai 2009

Eplehagen barnehage, Siv

Leken far søker stilling som barnehageonkel

Jeg kom over stillingen som barnehageonkel i Eplehagen barnehage da jeg gikk min daglige rundtur rundt barneskolene i området der jeg bor. Jeg satt som vanlig på benken der jeg alltid sitter 200meter unna svømmehallen og så da i kikkerten en jobbstilling som hang utenfor inngangsdøren til jentegarderoben.

Jeg er veldig glad i barn da jeg tilbringer 10 av 24 daglige timer ved å observere og beskue disse skjønne skapningene.

Jeg er 56 år, har 4 barn fra forrige ekteskap og ekskona mi vil ikke at jeg skal være nær barna mine da hun mener jeg bryr meg FOR mye om dem, noe jeg ikke helt kan forstå. Hvem barn er det som ikke liker å bade med sin egen far 4 ganger i uken med låst dør og stearinlys for stemningens skyld mens mor er på jobb?

Jeg kan nås per telefon 12345678,  fax 456789330 og mail kosepus53@hotmail.com hele døgnet.

Vedlegg:




Ingen kommentarer: