torsdag 19. mars 2009

Athen - pt2

Dag 1 - Lørdag

Jeg stod opp kl 4, pakket resten og dro til Oslo S kl 5, møtte de andre på Gardermoen halv 7 og sjekket inn og landet i Athen litt over 3, med en mellomlanding i Praha. Jeg var forresten den eneste med medbragt mat på flyet..

Hotellet vi bodde på lå nesten selvfølgelig i det værste strøket i Athen, så vi måtte tviholde på veskene våres og vi ble ikke unngått å bli kikket på selv om vi hadde trøkket oss inn i en burka.

På kvelden tok vi tbanen til Plaka, gamlebyen og spiste middag på en koslig restaurant som lå ved foten av fjellet der Akropolis ligger.

Dag 2 - Søndag

Alle har ligget og hutret i hele natt, faen så kaldt! Fristet lite å stå opp kl 6 altså.. men vi klarte det og var ute fra hotellet kvart over 7. Igjen tok vi t-banen til samme sted, fordi vi skulle på Akropolis!

Vi fikk heldigvis en norsk guide, hun var litt.. rosa.

Etter guiden var ferdig gikk jeg og Tatjana ned igjen til Plaka og så oss litt rundt, spiste lunsj (Tzatziki og gresk salat<3),>

Lættis.

Tilbake til hotellet igjen, og det var på tide å bytte hotell. Vi hadde bestilt buss til Loutraki som tok ca litt over en time.

Endelig et rom med litt størrelse, og kjøleskap.

Det ble altså lite hotellfrokoster på meg etter jeg fant den stoooore butikken rett over gaten.

Kvelden kom og vi hadde felles middag "litt borti der" også gikk jeg og tatjana på butikken, kjøpte kjeks og sjokolade og tyggis og satte oss på terassen noen timer. Kosli:)

Dag 3 - Mandag

Vi fikk faktisk sovet litt "ut" i dag, sto opp halv 9, og de andre spiste frokost nede mens jeg satte meg ut på terassen med knekkebrødene mine:)

Vi dro til Athen og shoppet en times tid først, før vi dro på arkeologisk museum i et par timer. herregud noe så kjedelig..

Hoho, 3 par solbriller for 15euro. Fordi jeg klarte å ødelegge de andre vel..

nåmmen, gjett hvem som sølte cola i hele veska si da.. (Tatjana) 

Vi dro tilbake til Loutraki i 5tiden, ordnet oss og gikk ut for å spise middag.

Det viste seg at Loutrakis restauranter er veldig sesongpreget, så det ble altså felles middag igjen, nesten da. Alle satt hvertfall på samme restaurant. Siden jeg og Tatjana kom senere enn de andre ble vi der litt lenger også, men da vi skulle betale så vi at vi manglet 14cent fra den akkuratte summen, så vi slang på to 20eurolapper i håp om at hn skulle veksle. Det gjorde han altså ikke, han så at pengene l der, han gikk forbi oss i nesten en halvtime før vi ble skikkelig provoserte og tok tilbake lappene og la på alt smått vi hadde(altså 14cent fra det vi skulle betale), gikk rolig ut og LØP da vi akkurat hadde rundet hjørnet. Hoho, badgirls:)

Dag 4 - tirsdag

Igjen, opp halv 9 og frokost på rummet!

I dag skulle vi jobbe med oppgaven vi hadde fått, er ikke bare ferie dette her altså.. Vi la oss ned på stranda i ført bikini og et medsmuglet sengeteppe, la oss godt til rette og lo godt av grekerne som gikk forbi i boblejakker.

Det ble en liten fremføring for alle etter vi hadde jobbet litt, også stakk vi rett og slett ut for å bade. Jeg, Tatjana og ene lærern:)

Dette kan ikke beskrives, så versegod. Joggesko, bikini, solbriller og paraply(det regnet jo!)

Etter dette ble det en lite avslutninglek som besto av miming, quiz og febrilsk løping rundt i Loutraki på jakt etter visse "gåter" som var gjemt rundt i byen. Nei, jeg fant ingen

Så var det middag igjen og desserten ble at jeg og Tatjana skulle bli lokket inn i en bil med "de tøffe grekerne som hadde DET fete anlegget azz.." neitakk.

Nå var det igjen på tide med lek! Kristian (lærer) driver tydeligvis med "klikking" med bikkja si, og dette kunne brukes på mennesker også! http://www.annikens.no/shapingartikkel.htm

Veldig morsomt, hvertfall når man er irriterede nærme og personen ikke ANER hvor nærme man er.

Etter dette ble det mimelek, også VELDIG morsomt! Jeg klarte da altså å gjette"konsentrasjonsleir", alle ble stille og brølte ut i latter og jeg som trodde jeg hadde vært kjempeflink med gjettingen min fikk vite at han prøvde å mime "fyrrom". Jaja, nærme nok.

Dag 5 - onsdag og hjemreise

Vi dro fra hotellet kl 12 og jeg var hjemme 2300, greit lang tur. 

Men jeg rakk å gå innom taxfree på alle 3 flyplassene vi var innom, og fant ut at godteri, er SYKT billig i Praha. 170kr for en bærepose altså..

Jeg har også kjøpt meg stekepanne

og HVA hadde jeg gjort uten cola zero/light og pepsi max?! Drukket hvertfall 11liter ^^

Lite folk på flyet, altså hele setet for meg selv!

..enn så lenge 

Takker for en fin tur, men veldig godt å komme hjem da :)

2 kommentarer:

TatjanaErdal sa...

hahahahaha, det var gøøy tur<3 vi er to badgirls as!

Anonym sa...

Hahaheahehae, når du plutselig sitter i setet der tatjana, der så du irriterende ut as:P