onsdag 25. mars 2009

Det snør i intervaller

..og jeg er lei av snø. Jeg som ønsket meg en grønn flekk til bursdagen eller så skulle jeg grave den opp selv, og hvis det snødde på bursdagen min skulle jeg legge meg på kjøkkengulvet i fosterstilling og hylgrine. Ser ut som jeg må ta frem spaden og vannfast mascara..

men, en god nyhet!

Da jeg var 15 år var jeg en liten rebell, jeg forsøkte rett å slett å boikotte et sirkus. Jeg dro ned plakater, kjørte rundt, nei syklet rundt, og tok alle rabattbillettene jeg kunne finne som hang rundt om på postkassestativer, jeg hang opp plakater med bilder og en skremmende tekst om hva som egentlig skjedde bak sirkusteltets skjulte.. lag med duk.

Sist men ikke minst lagde jeg flygeblad som jeg delte ut til folket som sto i køen på vei inn i teltet og satte fast på bilene som sto utenfor. 

Det skjedde ikke mer enn at jeg fikk litt skryt på skolen om hvor tøff jeg var og til slutt stilnet det helt.

I dag, 3 år etter skjedde det utrolige.. jeg gikk av bussen og så de vanlige sirkusplakatene pryde lyktestolpene bortover. Men noe var annerledes, ikke bare fargen, men de kjører sirkuset UTEN DYR!

Har "lille" meg forandret verden?

1 kommentar:

Anonym sa...

Juhuuu du har fått bort den orbekreftelsebæsjen!! :D

Selvfølgelig har du forandret verden, jeg dømmer ingen. Bra jobba t, du er flink. Eller noe...