søndag 14. juni 2009

Deff

Ja, da var det på'n igjen, og denne gangen gjør jeg det faktisk HELT riktig. Er så utrolig deilig å se og føle at det går rett vei hele tiden, uke til uke. Jeg har en 8dagers uke, forstå det den som gjør:)

Kosthold

-2300kcal 6 dager i "uka"

-1500-1800kcal(max 150g protein disse dagene) 2 dager

-Oppkarb hver andre uke. Dette gjøres ordentlig, altså ingen fråtsedag. Havregryn, grove pannekaker, mer frukt/polarbrød, lasagne/pasta/ris, riskaker osv. Spiste en stor pk med boller på første oppkarb, etterfulgt av gravidmage. Anbefales ikke med hvetemel på oppkarb..

Trening

-3 splitt x2

-cardiodag 2 ganger i uka, dette gjøres på "lavkcal" dagene.

-Bein/rygg trening etter oppkarb (store muskelgrupper)

-Trener alltid cardio etter en styrkeøkt. Elipse, sykling, jogging/gåing på mølle alt fra 10-45min. Sjelden jeg dropper cardio, men det hender!

Fremgang

Hittil har jeg fått den fremgangen jeg ønsker, var jævli arti da jeg leste på Heidi Vonka Koi sin blogg om fettceller og fremgang

Ikke skjedd noen mirakler med formen, men kjenner at huden blir slappere her og der - altså at d begynner å skje noe med fettet. For å forklare d så enkeltsom mulig...Huden e ikke lengre "hardt". Æ kan trekke den ut, og kjenne små klumper inni huden. D e fettcellan, og når man kjenner dem e d fremgang:)

På to uker har dette skjedd:

Legg: samme
Lår nederst -4cm
Lår midten -2cm
Lår øverst -2,5cm
Rumpe -1cm
Hofter +0,5cm hmm.. lurt meg selv og holdt inn magen her eller? Speilet sier jo noe annet:P
Mage(navelen) -2,5cm
Bryst +2,5cm BREDDE, wuhu:D
Arm +0,2cm
Skuldre -1,5cm æsjda
Vekt -2,7kg

Må si meg fornøyd så langt. Går ned 0,5kg i uka og ser i speilet og på målebåndet at det skjer ting. Samt at jeg merker det på fettcellene/huden da jeg knadde på meg selv her om dagen.. ^^

Var faktisk også etter 1times cardioøkt på elipsemaskinen at huden var løsere på lårene og det knudret bra under der! Jævli arti:D




12 kommentarer:

Pinglo sa...

Jeg prøver til stadighet å innføre åttedagersuker, gjerne i forbindels med eksamenslesning. Du får rapportere hvordan det går ... =P

Therese sa...

hehe:D Jeg har holdt på i halvannen mnd, så det har funket veldig bra for meg hvertfall! :)

Anonym sa...

kan du skrive en typisk dag for deg er i kostholdet?? hvis du gidd kan du skrive en høykcal dag og en typisk lavkcal dag :) plis :P?? så vet eg litt sånn ca hva d går i :)forståe eg deg rtt av du trener bare kardio 2 dg i uken, pluss kardio etter hver treningsøkt? ingen hvildager i d heletatt ? -Kristina89

M sa...

Du er så flink og dedikert! Dette blir kjempe bra Therese:-)

Therese sa...

Tusen takk for det Martine:)

Kristina89: håper du endelig får/har fått svar på alt du lurer på:D

M sa...

Kan du forresten forklare mer om 8dagers uken din? ;-)

Therese sa...

Såklart:)

Det vil si at jeg trener 3splitten min over 3 dager, en cardiodag, så 3splitten på nytt igjen over 3 dager, en cardiodag for så å begynne på nytt

3+1+3+1 = 8 dager:)

Cathrine sa...

Niice fremgang da:) Er d over mange uker dette?
Liker bloggen din! Hvis du ikke vet hva du skal blogge om, blogg om mat, og trening :) henter sååå mange gode tips på andre sine blogger , bruker gjerne din ogsåc:D

M sa...

Da skjønner jeg hvordan du får det til,he he:-)

Håper du får en fin tirsdag videre!

Therese sa...

Cathrine: dette er over 2 uker, går raskt i begynnelsen, spesielt med vekta. Ja, blir som regel det jeg skriver om, er jo det dagene mine går i osv.. men er jo best å skrive om det folk vil jeg skal skrive om, altså "greie ut" litt fra et spørsmål:D

Martine: flott at du fikk svar på det du lurte på! takk, ha en fin dag i finværet du også:D

Anonym sa...

Så utrolig gøy med sånn fremgang!!:D
Men (sorry men jeg kunne ikke la være) "Vekt -2,7kgMå si meg fornøyd så langt. Går ned 0,5kg i uka" hvis det var -2.7kg over to uker så går du vel ned 1.35kg i uka daa:P (eller 1.18kg hvis dine to uker består av 16 dager;) Har forresten glemt å si GRATULERER MED LAPPEN! Heldige duu<3
- Susanne

Therese sa...

haha din NERD!:P

men du har litt rett der, men nå tok jeg med det totale vekttapet fra hele deffen så du må nok plusse på noen uker til:)
men det går fortere i begynnelsen pga vann og slikt, etterhvert gjevner det seg ut til 0,5kg i uka eller mindre, alt ettersom.

Tusen takk!:D