torsdag 23. oktober 2008

Meg selv

Nå er det snart en uke etter operasjonen, og jeg klarer å snakke, svelge og drikke bedre. Det er lissom ikke to hvite hull bak der lengre, de er rosa og hvite innerst:P ja ekkelt, men det er tegn på at det har grodd hvertfall:)

Dagene hjemme syns jeg har gått veldig fort og jeg har vært mye alene. Søstra mi har vært på skolen, mamma på jobb og pappa har vært både på skolen og jobbet mye ute med garasjen han er så ivrig med å bli ferdig med. Så jeg har vært inne på pcen, foran tven eller sovet.
Avtalen med meg selv var å ikke dette helt av av hva som foregikk på skolen, og lese nok i teoriboka(bil) slik at jeg var klar til å ta prøven så fort jeg var ferdig med sykemeldingen. Det har jeg ikke gjort.
Skolen stresser meg, og bare synet av teoriboka får pulsen til å stige. Nei, det er nok ikke så ille, men jeg er nok litt for lat.. Mamma sier jeg skal ta meg tid til å være syk, og heller fokusere på det neste uke. Sant nok, jeg er syk, derfor jeg er sykemeldt, men jeg er jo oppegående og har fortsatt et hode som fungerer(nogen lunde).

Før jeg ble operert tenkte jeg veldig mye på hva jeg skulle spise under sykemeldingen. Jeg skulle ikke hive meg på bølgen med is, yoghurt, nudler og loff og all slags karbobomber. Jeg skulle heller leve på smoothie i 3 uker.
Jeg har spist en bolle med is, en yoghurt, 5 polarbrød og ingen nudler. Jeg har også kun fått i meg et halvt glass med smoothie.

Vet dere hva? Jeg har gått ned 5 kg på 6 dager. Jeg bryr meg ikke. Jeg vet at jeg kommer til å fyke opp igjen straks jeg klarer å spise skikkelig igjen. Likevel bekymrer det meg. Hva faen er det jeg bekymrer meg for? Jeg kler ikke å være tynn. Jeg raver 182 cm over bakken, jeg kler ikke å veie under 70kg.



Jeg trener ikke eller legger meg på dietter for å bli tynn. Jeg vil få mindre fett på kroppen og få mer muskler. Det er det jeg syns jeg er pent. Ikke å være tynn.

Jeg føler meg så jævla misforstått når det gjelder akkurat det der. Jeg føler at hele miljøet mitt er misforstått. Jeg ser og hører stadig venninner og venninner av venninner sjekke næringsinnhold og snakker om kalorier og fett og hva som er "sunt" og "usunt". Syns det er litt arti å høre på. Som å være på innsiden av et dameblad.

Jeg er ingen ekspert, men jeg vet såppass at jeg kan si at dere tar feil.

7 kommentarer:

Anonym sa...

T__ Likevel bekymrer det meg. Hva faen er det jeg bekymrer meg for? Jeg kler ikke å være tynn. Jeg raver 182 cm over bakken, jeg kler ikke å veie under 70kg.
Litt schizofren=)

Therese sa...

Hadde du vært jente hadde du forstått "problemet" ;)

Anonym sa...

neii. e inbilte meg i et sekund at e va jente, men e forsto ikke problemet da heller=)

Anonym sa...

fan, e tror e må få meg en sånn blogg e å:) mandag: snork tirstag: hey, ,strålende dazzzznork, ,onsdag, nei den va ikke e tilstede på , torsdag, yyey,, snart helg, gla vin, znnork, fredag: helg----------------------------- mandag: :D:D:D:

Therese sa...

haha, hvis du får blogg skal jeg lese den HVER dag:D

seriøst, det MÅÅ du skaffe deg! :D:D:D

Anonym sa...

jajaa e har jo blogg e:) men den e sjult for almenheten;)

Therese sa...

hahahaa... :P