fredag 17. oktober 2008

Sykehuset

Jeg ankom sykehuset 0830. Der satt jeg å ventet i resepsjonen i 30 min ca.. så ble jeg tatt med opp til 4 etasje og ventet der. Så ble jeg undersøkt og pratet med hun som skulle operere meg. Vente ennå litt til. Prate med han som skulle dope meg ned.

Så skiftet jeg og fikk sexy klær og artige piller. 5 stk, som gjorde meg fjollete og rar:P

Så var det dags att operera! Jeg ble fulgt med inn i et rom med en grønn seng, jeg la meg oppi og ble «behandlet» av to snille damer. Jeg skulle få sånn kanyle i handa, og det var ikke bare bare! Først fant hun ingen årer, slik at jeg måtte få den i underarmer. Da hun skrudde på dryppet gikk det rett inn i armen min, så jeg fikk en stor kul med vann i, herlig! Så skulle hun prøve på høyre handa mi. Der fikk jeg kanylen på venstre side, men det gikk heller ikke, og hun bare lot nålen stå i mens hun gikk og hentet hjelp.. creepy!

-Stikk 1

-Stikk 2 (den hun bare lot stå)

-Stikk 3, som gikk bra:)

Så kom det en kar, og han klarte det med en gang, der den skulle stå. Oppå venstrehanda :)

Jeg fikk bedøvelse og en dame sto å tastet inn vekt, alder og høyde på en maskin med to store sprøyter i og ledninger som gikk til armen min. Jeg beskjed om at det kom til å stikke litt i armen da hun trykka på en knapp på maskinen og jeg så sprøytene bevege seg, så fikk jeg en oksygenmaske over ansiktet, det sved i armen, også var jeg borte.

Jeg husker en dame si at jeg var ferdig med operasjonen, også ble jeg flyttet over i en annen seng, vet ikke om jeg gjorde det selv eller ble løftet over..

Jeg våknet på nytt i overvåkningssalen i 12 tiden, det vil si at jeg ble operert i 11tiden. Der lå jeg og halvsov til kl 3. Egentlig var dette en dagoperasjon, det vil si at jeg skulle hjem i denne tiden, MEN, så fikk jeg beskjed om at mandlene mine var veldig store(de ble til og med sendt inn til et laboratorium Ö), og da var det større sjanse for at jeg skulle få etterblødninger siden det er større sårflate. Så jeg ble trillet inn på et rom, og her skal jeg være til 8-9tiden i morgen tidlig.

Haha, det var gøy å kjøre i senga ass... ^^

Så jeg sitter altså da på sykehuset ennå :P

Mamma og pappa har vært her hele tiden, og søstra mi kom halv 5. Hun hadde med seg pcen min, et blad og en film:) Så jeg har det ikke så gæli, i tillegg er det tv her med 4 kanaler, tvnorge, tv2, nrk 1 og 2.


Fikk litt drugs..:P

I sted fikk jeg sånn drypp, og hvis jeg skulle noen steder, som f eks på do, måtte jeg gå rundt med sånt stativ, haha, faen så støgt xD

Uansett så er jeg veeeeeeeeeldig glad for at jeg fikk inn nett! Det er ikke trådløst nett på sykehuset, så har fått hekta meg på et usikret nettverk i området her, dårlig sådan, men nett er nett! :)



Nå ligger jeg her da, spytter fortsatt blod og prøver å få i meg noe drikke, ikke veldig behagelig..Og magen min rumler skikkelig, ikke spist noe på 24 timer..

Hahaha, nå kom det inn en kis. Han sa at jeg ikke sto på lista osv og syns det var rart at jeg var her xP
Men overnattingen var jo ikke planlagt da, så skjønner at de ikke var så forberedt..:P

5 kommentarer:

Anonym sa...

u¨rettfrekt at du fikk komme på nett... e skullle vær den som visste alt om kor d gikk... no vet jo ikke bare e lenger:O

Therese sa...

Nåmmen^^
Du fikk hvertfall vite det først da:)

Beatep sa...

det høres ut som om du lever og det er bra :) pass på så ikke de sårene går opp, etter 2 uker spydde jeg blod, hahah. jeg er slem :( men det var ganske fett, drosjefyren trodde jeg skulle dø så han kjørte superfort. men whaaat? får du sove på sykehuset? jeg vil også :(

Therese sa...

oida Ö men tror nok ikke, eller HÅPER ikke det skjer med meg..:P
hehehehe:P

ja, fordi det var større sjanse for blødning siden mandlene var så syykt store, større sår da vettu.. :P
Men det er ikke så fett:P lukter rart og korte senger

Anonym sa...

"Der fikk jeg kanylen på venstre side, men det gikk heller ikke, og hun bare lot nålen stå i mens hun gikk og hentet hjelp.. creepy!"

Haha, ser det for meg